Pages

Monday, January 5, 2009

Kisah Cxxxx & Kxxxx...

Satu hari Cinta dan Kawan berjalan-jalan dalam kampung...Tiba-tiba Cinta terjatuh dalam telaga...Kenapa?Kerana Cinta itu buta...Lalu Kawan pun ikut terjun dalam telaga...Kenapa?Kerana Kawan akan buat apa saja demi Cinta...Di dalam telaga hilang...Kenapa?Kerana Cinta itu halus, mudah hilang kalau tidak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap...Sedangkan Kawan masih lagi tercari-cari di mana Cinta dan terus menunggu...Kenapa?Kerana Kawan itu sejati dan akan kekal sebagai Kawan yang setia...

6 comments:

dila_wahida said...

sbb tu la kwn sangat b'harga..kadang2 aku x kesah kehilangan cinta..tp apabile kehilangan kwn,walaupun seorg ianye amat terase...kawan blh jadi ape2 aje...kawan jugak blh jadi cinte kite..

Jaj@n said...

perrgghh..ayat ko..xboleh belah siott..

betol laa, sbb tu aku sangat memehami dan merasai ape yg kawan aku lalui dan tempuhi..

aku xnak tinggalkan kawan2 aku kerana cinta.. cinta ni boleh merosakkan kawan...

mafa... said...

dila: sayangilah kawan2 kamo sblm kawan2 kite sayang kat kite...

jajan: ape yg penting, kawan yg penting, jangan penting cinta k!

NANA_arizona said...

macam penah dapat ayat ni dlm mesej fon.. erm.. hehe..

friend n love 2 bende yg berbeza..as a normal person.. i think we need both~ as well..

R4D21 said...

cinta kepada pinggan mangkuk...ialah cinta mangkuk...
cinta kepada motor...ialah cinta motor...
cinta kepada wanita.....perghhh mat jiwang la lu..
cinta kepada manusia....ialah cinta sementara..
cinta kepada yg esa....ialah cinta yg membawa bahagia selamanya

(p/s: suka bergayut....cinta monyet.../word verification "ropsi")

mafa... said...

nana: mmg perlukan dua2...tp pentingkan kawan dulu la, jgn pentingkan cinta...ti jadi bak kata pepatah ni "Sahabat yang buruk umpama bayang; hanya muncul bila kita di bawah sinar matahari"...

radzi: suka bergayut cinta monyet ka? kalo bergayut sesame laki2?