Pages

Tuesday, April 7, 2009

Cincin...

Salam...Jeles gak nengok member2 pakai cincin...Dulu aku pakai gak cincin, tak caye boleh tanye juki...Sebab aku pi beli ngan juki cincin tu...Sejak peristiwa jari manis dan hantu aku terkepit pintu, sapa skang aku tak pakai...Sakit tak terkate kene aritu...Sebab kuku jari manis aku ade darah beku, Alhamdulillah da hilang da...Jari hantu aku lak luke...Tak lawa la pakai kalo kuku ade darah beku...

Skang ramai aku nengok orang pakai cincin...Adakah orang yang pakai cincin tu da berpunya???Tetibe lak aku terpikir...Nape ek kalo orang bertunang bagi cincin dan kawin lak orang bagi cincin gak???Selepas aku duk tilik2 dan renung2;

Tengok neh?



Ya betul...

Rupa2nye...

Cincin tu sendiri membawa simbolik ; LOVE

patot laaaa...

So???

Ade sesaper nak bagi aku cincin???

10 comments:

Wahida said...

wow...x sangke..kalau gitu,meh aku bg...cincin yg diperbuat dr lidi...cincin gak tu..

mafa... said...

tau la aku kurus nak bg cincin lidi lak...
hehehe...
cincin lidi ke rotan ke silver ke emas ke, laki2 xleh pakai emas...
janji kite menghargainye kan...

fatiehah said...

cincin??
tunggu kawen la..
btol ke kalu lelaki bujang yg pakai cincin, maknanya dia dah ad makwe??
erm..
musykil2..

mafa... said...

lelaki bujang pun ade yg pakai cincin...
btol la ade makwe tu...
so aku single lagi ye...

mashi_amie said...

haha ini mesti ade kaitan dgn abun gak..tp kalau ko nk pakai cincin pn ape salahnye..jajan pakai ok je walaupun die single..sunnah nabi kan..

Juki said...

betul dulu aku pi beli dgn amir...
tp masalahnya.... dia tiru aku...
dahla beli sama cincin mcm aku lak.....

mafa... said...

mashi;

yup sunnah nabi...
jajan tu citer lame...
dia pakai cincin tu da lame da...
tapi skang status dia da len kan...
td dia dtg bilik aku tadi tak pakai cincin...
maknye dia suh org tu la bagi...
sape ek???

mafa... said...

juki;

yup kite pegi beli same2...
ye la aku tiru mu bli cincin tuh...
hehehe...

Juki said...

hehe...
ngaku gk ek?
tp x per...
mu bukan guna duit aku gak kan?

mafa... said...

aiks...
mane ade aku gune duit aku sendiri la...
skang ni mu keje...
bli la tok aku ye...