Pages

Saturday, February 28, 2009

Mengantuk...

Salam...Hari ni aku just nak share ngan korang je...Hadith di bawah aku dapat daripada Sinar Jumaat Bil. 44 daripada masjid UMP...

Daripada Aisyah bahawa Nabi telah bersabda;
"Jika salah seorang di antara kamu berasa mengantuk, hendaklah kamu tidur sehingga hilang rasa mengantuk. Jika seseorang bersembahyang ketika mengantuk berkemungkinan dia membaca Istighfar sedangkan sebenarnya dia sedang mencaci dirinya sendiri".
Riwayat Iman Bukhari...

Kalo sape2 ngantok tu, jangan la paksa diri tuk wat sesatu ye...Jangan meranakan diri anda sendiri...Ti output nye kite tak nampak dan ade gak yang jelasnye nampak...Sebagai contoh, kite boleh tengok kalo sesorang tu tengah study...Bile mulut da menguap, mate da merah, medulla oblongata & cerebellum da penat dsgnye la...Boleh ke otak kite masuk ape yang kite study tu???Berkemungkinan yang masuk tu hanye 1% je...So, jangan la menjadi hypocrite ye...Stop la study...Yakni maksud aku rest la kejap...Pastu sambung balik la study tu...

Nway, aku harap dengan hadith tersebut semoga kalian sume aplikasikan dalam kehidupan kalian sume...

P/S: Tetibe lak aku baik arini post entri untuk kebaikan...Sebelom ni asyik *&^)# jimik je...Jimik jangan marah...Hehehe...

No comments: