Pages

Monday, December 1, 2008

Bertuahnya Dis...

Assalamualaikum dan selamat malam...

Hari ni 1hb Disember...Tinggal 30 hari lagi dalam bulan Disember 2008...Aku rase bulan ni adalah bulan yang bertuah antara bulan2 dalam tahun ni...Yakni...Banyak membuatkan aku hepi...Di mana, hari ni bez frenz aku menerima segulung diploma, jojo n bez frenz aku sorang ni lak dapat keje n start keje hari ni di sebuah syarikat terkenal di Malaysia ni...Syarikat multinasional...Tahniah aku ucapkan...

Selain itu gak, di mana 5hb Disember adalah hari paling bahagia dalam hidup aku n family aku...Yakni di mana aku dilahirkan di dunia ni...

Pada 8hb lak, semua umat Islam akan menyambut Hari Raya Qurban...Di mana ramai umat Islam menyempurnakan rukun Islam yang kelima dan kita akan korbankan binatang kesayangan seperti lembu, kambing, biri2, kerbau, unta dll...

Dua orang lak bez frenz aku ni dapat further *d kat UiTM...Cepul menyambung dalam ijazah geomatic science dan yuarlif lak menyambung dalam quantity surveying...Depa duarang ti akan register pada 28hb ni...Tahniah...

29hb ni lak...Kita semua berhijrah...Di mana kita masuk tahun baru dalam taqwim Islam...Awal Muharram...1430 Hijrah...Sama2 la kita berhijrah dari perkara yang buruk kepada perkara yang baik...Yang baik tu maintainkan dan improvekan lagi...

Pada keesokannya lak, 30hb...Aku akan memasuki sem baru...Sem II/0809...Aku perlu betulkan niat aku seperti mana aku menjanjikan kepada diri pada tarikh 1 Julai 2008 seperti yang tercatit dalam diari kehidupan aku...

31hb Disember...Hari last dalam tahun 2008...Aku akan menutup semua diari kehidupan aku...Segala kenangan manis dan pahitnya akan terpahat di dalam diari kehidupan akan...Selain itu lak, aku akan mensettingkan azam aku untuk tahun 2009 yang akan tercatit di dalam diariku yang bersaksikan kedua2 tangan, mata, telinga, kaki, dan mulut, hidung serta hati ku yang tulus ikhlas ini...

No comments: