Pages

Thursday, December 18, 2008

Kuih...

Assalamualaikum dan selamat petang...

Alkisahnya begini, aku baru je balik dari lab kul 6.45pm...Bila aku naik ke aras bilik aku, aku tengok ade budak jalan menuju ke arah aku...

Budak tu: Bang ni ada kuih lebih skit mak cik cafe bagi kat abang...
Aku: Mekaseh...(Dalam hati bertuahnya aku)...

Bertuahnya aku sebab, bukan dapat kuih je, may be mak cik tu berkenan kat aku kot...Berkenan di sini bermaksud dia ade anak pompuan(cantik+baik)...Sebab tu la aku tengok mak cik tu baik semacam je ngan aku minggu ni...

Almaklum la, time lunch aku slalu pegi makan kat cafe dia...Tapi minggu ni anak pompuan dia takde kat cafe...Sebab anak dia demam...Kesian aku tengok kat mak cik tu kalo time ramai orang kat cafe...Takde orang nak tolong dia...

Ikutkan hati aku, aku nak je tolong mak cik tu...Jadi cashier...Tapi memandangkan aku ade komitmen terhadap task aku, aku lupe je la...

Walapon tak seberapa, tapi kuih itu tetap mengenyangkan perut aku dan aku menhargainya pemberianya...Bak kata orang; orang memberi, kita tadah je...Papepun, terima kasih la mak cik ye kerana sudi bagi saya kuih tu...

Malam ni malam jumaat; org kata ada hantu kecik,
Insya'Allah, kalo takde aral melintang saya akan jadi menantu mak cik...

No comments: