Pages

Monday, December 22, 2008

Selamat Pergi...

Assalamualaikum dan selamat petang...

Tuhan itu Maha Adil, lagi Maha Mengetahui segala2nya...Aku akur ngan qada dan qadar-Nya...Bila orang yang kita sayangi akan meninggalkan/berpisah (berjauhan tapi dekat dihati) kita...Aku tak sempat bertentang mata dengan dia untuk mengucapkan selamat tinggal...Mungkin jika aku sempat bertentang, mungkin dia akan menangisi dan begitu juga ngan aku...Lebih baik tidak sempat...Mungkin ada hikmahnya...Insya'Allah, mana tau hari ni aku tak sempat bertentang mata ngan dia, esok lusa tulat mungkin aku sempat bertentang mata...Itu semua segala kuasa-Nya...Kita manusia hanya merancang, jawapannya hanya ada pada-Nya...Aku redha dan percayakan kepada takdir-Nya...Kita manusia janganlah cepat mengalah, kehidupan perlu diteruskan lagi...Walapon penuh ngan onak duri yang perlu dilalui pelbagai rintangan pahit maungnya, kita perlu berdiri ngan teguh...Kerna hidup hanya sekali...Kalo hidup tak pernah ada masalah/cabaran, makanya abnormal la hidup seseorang tu...Hidup yg bermakna adalah hidup yang pernah melalui masalahnya/cabarannya...Aku doakan semoga si dia berbahagia didunia+diakhirat dan menempuhi kehidupan yg baru...

No comments: